پرنیا  عشق بابا سجادپرنیا عشق بابا سجاد، تا این لحظه: 14 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره
پریسا عشق باباپریسا عشق بابا، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 11 روز سن داره

پــــــــــــرنیــــــــا هستی مامان

اینها پندهایی خوب برای زندگی ما هستند.

1390/6/27 10:01
547 بازدید
اشتراک گذاری

 

لیوان را زمین بگذار.

 استادی در شروع کلاس درس , لیوانی پر از آب را به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند.

بعد از شاگردان پرسید : به نظر شما وزن این لیوان چقدر است ؟ شاگردان جواب دادند : 50 گرم , 100 گرم , 150 گرم و.....

 استاد گفت : من هم بدون وزن کردن نمیدانم دقیقا وزنش چقدر است .

اما سوال من این است : اگر من این لیوان را چند دقیقا همین طور نگه دارم چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

 شاگردان گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد.

استاد پرسید : خب , اگر یک ساعت همین طور نگه دارم چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

یکی از شاگردان گفت : دستتان کم کم درد میگیرد. استاد گفت : حق با توست .

حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه ؟ شاگرد دیگری گفت : دستتان بی حس میشود ,عضلاتتان به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج میشوند , و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید . و همه شاگردان خندیدند.

 استاد گفت : خیلی خوب است , ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است ؟

شاگردان جواب دادند : نه .

 استاد پرسید : پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات میشود ؟ در عوض من چه باید بکنم ؟

 شاگردان گیج شدند. یکی از آنها گفت : لیوان را زمین بگذارید.

 استاد گفت : دقیقا مشکلات زندگی هم همین طور است اگر آنها را چند دقیقه در ذهنتان نگه دارید , اشکالی ندارد .

 اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید , به درد خواهند آمد. اگر بیشتر از آن نگهشان دارید , فلج تان میکنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود .

 فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است , اما مهمتر آن است :که در پایان هر روز و پیش از خواب , آنها را زمین بگذارید . به این ترتیب تحت فشار قرار نمیگیرید , هر روز صبح سر حال و قوی بیدار میشوید و قادر خواهید بود از عهده هر مسئله و چالشی که برایتان پیش آید , برآیید !!! دوست من یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری . زندگی همین است

دوست من یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری .
زندگی همین است!!!!

[تصویر: www.hamdardi.com_2.net.jpg]
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان ترنم کوچولو
27 شهریور 90 10:10
سلام. متن های بسیار زیبا و آموزنده ای گذاشتین که خوندنشون آدمو به فکر وا میداره.ازتون ممنون.



سلام ازتون ممنونم نگرش و دیدگاه شما زیباست دوست عزیز .