پرنیا  عشق بابا سجادپرنیا عشق بابا سجاد، تا این لحظه: 14 سال و 10 ماه و 23 روز سن داره
پریسا عشق باباپریسا عشق بابا، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

پــــــــــــرنیــــــــا هستی مامان

پدر و همسری نمونه بودن می تواند خصیصه ای بسیار عالی برای یک مرد باشد.

1390/6/15 12:48
450 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

چگونه پدر و همسری نمونه باشیم؟ 

همسر شما در شما به دنبال حمایت و همنشینی است و کودکان شما نیز می خواهند که شما فردی راهنما و دلگرم کننده باشید.

امروزه، با توجه به اقتصاد ، کاری بسیار دشوار است که بتوانید زمان زیادی را در منزل و کنار خانواده خود بگذرانید. معمولاً بهترین زمان برای هر مرد، آمدن به خانه بعد از یک روز پرمشغله است. اگر شما دقیقاً بدانید که در دیدار، نیاز هر فرد چیست، دقیقاً میتوانید وظایف خود را در قبال اعضای خانواده به خوبی انجام دهید.


برای کودکان خود وقت بگذارید.

هر روز مقدار مشخصی وقت برای بازی با کودکان در نظر بگیرید. سعی کنید آنها را بشناسید و شانس شناخت خودتان را به او هم بدهید. کودکان، در هر سنی که باشند، نیازدارند که مدت زمانی را با پدر خود صرف کنند. این زمان، ارزنده ترین چیزی است که میتوانید به کودک خود بدهید.  


با همسر خود برنامه شام شب خارج از منزل را ترتیب دهید.

حتی اگر شما ازدواج کرده باشید، باز هم همسر شما از شما انتظار ابراز عشق دارد. حداقل هفته ای یک بار شب را با هم بیرون از منزل بگذرانید. با هم شام بخورید و به سینما بروید. درباره ظاهر او از او تعریف کنید با این کار به او نشان میدهید که هنوز هم جدای وظیفه مادر و همسری، برای شما زنی جذاب و زیبا است .


نمونه و الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید.

به مادر آنها احترام بگذارید و صادق باشید. هنگام نیاز یاد بگیرید که معذرت خواهی کنید. الگوی خوب و مناسب بودن، یکی از صفات مهم پدری نمونه است.


کودکان خود را منظم بار بیاورید.

باید بدون عصبانیت و یا مهربانی زیاد، کودکان خود را تربیت کنید. اجازه دهید خودشان بفهمند که کدامیک از کارهای آنها نادرست است و عواقب کارهای نادرست آنها چیست. همیشه استوار و سازگار باشید. تعیین حد و مرز در کارهای کودکان، یکی از وظایف پدری نمونه است.


با همسر خود صحبت کنید.

زنان بسیار زود تحت تاثیر احساسات خود قرار میگیرند و از مکالمه مخصوصاً با مردانی که عاشق آنها هستند، لذت میبرند. صحبت با همسر، به او این اطمینان را میدهد که نظرات، ایده ها و افکار او برای شما مهم است. زن عاشق، زنی خوشحال است.

 

مهدکودک پرنیا .و پرنیا جون در 2 سال و 2 ماه و 10 روزگی سال 1390

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)