پرنیا  عشق بابا سجادپرنیا عشق بابا سجاد، تا این لحظه: 14 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره
پریسا عشق باباپریسا عشق بابا، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 13 روز سن داره

پــــــــــــرنیــــــــا هستی مامان

آیا میدانید خواص چای سبز چیه

1390/8/21 8:23
643 بازدید
اشتراک گذاری

 




بر اساس تحقیقات جدید، چای سبز ممکن است بتواند جان مبتلایان به سرطان خون را نجات بخشد.

مطالعات نشان می دهد مقادیر بالا از مواد شیمیایی موجود در چای سبز می تواند سلول های سرطانی را نابود کند و به کاهش علایم بیماری کمک نماید.




بررسی بر روی اثرات چای سبز بر سرطان خون از ابتدای دهه ی ۱۹۷۰ آغاز شد. این مطالعات در ابتدا اثبات نمود که مقادیر بالایی از این گیاه می تواند در درمان سرطان نقش داشته باشد. در سال ۲۰۰۴ نیز با آزمایش بر روی موش ها محققان به این نتیجه رسیدند که مواد فعال در چای سبز، در موش ها سلول های سرطانی را از بین برده است و اکنون تازه ترین تحقیقات نشان داده است چای سبز در انسان ها نیز همین اثر را دارد. محققان با بررسی تعداد زیادی از بیماران مبتلا به (CLL (Chronic Lymphocytic Leukaemia دریافتند چای سبز در بسیاری از آن ها اثرات درمانی غیرقابل باوری داشته است. 

CLL چیست؟



لوسمی CLL نوعی از انواع سرطان خون است که در آن مغز استخوان به طور بیمارگونه مقادیر زیادی از لمفوسیت ها (نوعی سلول سفید خون) تولید می کند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و تنها در برخی موارد شیمی درمانی تجویز می شود. با اینکه برخی از بیماران تا چندین دهه نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند اما بسیاری از بیماران تنها در چند ماه جان خود را از دست می دهند.
CLL بسیار غیرقابل پیشبینی است و در بیماران مختلف خود را به اشکال گوناگون نشان می دهد و همین موضوع تشخیص را دشوارتر می سازد با این حال بهترین راه برای کنترل آن تشخیص بیماری در مراحل ابتدایی است.
چرا چای سبز؟



دکتر تیت شانافلت Dr. Tait Shanafelt از کلینیک مایو می گوید: «ما دریافته ایم که بیماران به خوبی قادر به تحمل مقادیر بالایی از عصاره ی چای سبز هستند و دریافت این دوز از چای سبز هیچ ناراحتی را برای آنان به وجود نخواهد آورد. علاوه بر این چای سبز اثرات بسیار مثبتی بر بیماری داشته است.»
درمان با چای سبز در یک بیمار از هر سه بیمار منجر به کاهش میزان لمفوسیت ها شده است. یکی از علایم ناراحت کننده ی این بیماری بزرگ شدن غدد لنفاوی است (جایی که سلول های سفید خون تجمع می یابند) در حالی که با درمان با چای سبز، در اغلب بیماران مبتلا به CLL که از بزرگ شدن غدد لنفاوی رنج می بردند، اندازه ی غدد تا ۵۰ درصد و در برخی موارد حتا بیش از این مقدار کاهش یافته است.



در برخی از مطالعات به بیماران ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم از عصاره ی چای سبز، دو بار در روز داده شده است. در این درمان نتایج تا حد زیادی رضایت بخش بوده است. در بسیاری از افراد رشد سرطان کاهش یافته و حتا در برخی از موارد، در مراحل ابتدایی بیماری، آن را درمان کرده است.



محققان امیدوارند بتوانند در ادامه ی تحقیقات به یک روش موفق برای درمان لوسمی دست یابند. لازم به تذکر 

است که به گفته ی رئيس مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علو‌م پزشكی شهيد بهشتی تعداد مبتلايان به سرطان خون در ايران بيش از ساير كشورها است. همچنین بر طبق آمار، سرطان خون بیشترین قربانی را در میان کودکان ایرانی می‌گیرد. در بین کودکان، سرطان خون بیش از انواع دیگر آن به خصوص در کودکان یک تا چهارسال شایع است. از میان هزار و پانصد تا دو هزار کودک زیر پانزده سالی که در کشور سرطان می‌گیرند، بیست درصد از آن‌ها به سرطان خون مبتلا می‌شوند

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)