پرنیا  عشق بابا سجادپرنیا عشق بابا سجاد، تا این لحظه: 14 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره
پریسا عشق باباپریسا عشق بابا، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 1 روز سن داره

پــــــــــــرنیــــــــا هستی مامان

الان کوچولوی ما تو هفته 22 یا ماه شش هست نمی دونم الان چه شکلی پسره دختره اما فقط از خدا میخوام سالم

1392/5/29 8:07
929 بازدید
اشتراک گذاری

 

هفته بیست و دوم بارداری

 

هفته بیست و دوم بارداری
در هفته بیست و دوم شما بیشتر احساس مادر شدن می کنید و بند ناف جنین نیز در حال رشد و قطور شدن است.

 

جریان خون کاملاً در حال فعال شدن بوده و بند ناف در حال رشد کردن و قطور شدن است.

به آرامی و به طور منظم کودک شما در حال رشد کردن و بزرگ شدن است. در این هفته او حدود 450 گرم وزن داشته و 32- 30 سانتی‌متر قد کشیده است. هنوز برای خنده های زیبای کودکانه و دندان‌های کوچک زود است، اما شرایط و چهره او دارد برای عکسهای روز اول تولد آماده می شود. دندان‌های اصلی و شیری او روی بافتهای زیرین لثه در حال رشد است. در این هفته کودک شما دارای چشم شده است، اما هنوز عنبیه چشم او دارای رنگینه نمی باشد. اولین حس از حواس پنجگانه که در رحم مادر فعال می شود، حس لامسه است که در این هفته این حس کودک شما فعال می شود. او اولین برداشت‌ها از دنیای اطراف خود را با لمس کردن محیط خود داشته و آن‌ها را در ذهن خود ثبت می کند. در این هفته او دارای یک سری نورو‌ن‌های مغزی کامل است و می تواند حس خود را ثبت و بررسی کند.

بدن شما

آیا به نظر می آید که نمی توانید به اندازه کافی شیرینی مصرف کنید؟ خوردنی‌های شیرین و شکلات‌ها، جزء بیشترین خوراکی‌هایی هستند که خانمهای باردار در زمان حاملگی هوس آن را می‌کنند و بدن آن‌ها می طلبد. در این میان مرکبات و آب میوه از درجه بالایی برخوردارند. تعداد زیادی از خانم‌های باردار در این هفته از بارداری قادر به خوردن شیر نمی باشند. این موضوع که غذاهای مورد علاقه شما و بوهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید، حال شما را بد می کند و شما را دچار تهوع می کند اصلاً چیز عجیبی نبوده و کاملاً طبیعی است.

چه کارهایی انجام دهید و از چه کارهایی بپرهیزید

در هنگام بی خوابی شبانه سعی کنید در جای خود خیلی تکان نخورید. اگر به هر دلیلی در شب هنگام، دچار بی خوابی شدید، به جای غلط زدن در رختخواب، از جای خود برخیزید و خود را مشغول یک کار کسل‌کننده و بدون هیجان کنید. مثلاً می توانید در یک اتاق کم نور خود را مشغول دیدن تلوزیون کنید تا کم کم خواب آلوده شوید.

سلامت

در صورت بروز هر یک از علائم زیر، سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید:

خونریزی، سردردهای شدید، تورم ناگهانی دست‌ها و صورت، دردهای شکمی دائمی، استفراغ مداوم، اسهال و یا طب بالایی که بیش از 24 ساعت ادامه پیدا کند.

هر کدام از این علائم می تواند نشانه بروز مشکل جدی باشد. در صورتی که مطمئن نیستید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، معاینه شدن توسط پزشک هیچ ضرری ندارد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ناز دختر کوچولوی مامان یاد بچگیهای سختت به خیر چه دیر بزرگ شدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)